Merk uitgelicht: DEPT

maandag 04 januari 2016

Opnieuw een mooi merk met Nederlandse roots: DEPT. Bij dit merk staan kleur en prints centraal in de ontwerpen. En dat maakt het een heel fijn label voor het opfleuren van de donkere wintermaanden. De nieuwe collectie met Maria Kooistra in de hoofdrol straalt luxe, edge en jeugdigheid uit. Maak kennis met dit supervrouwelijke merk.

DEPT is ontstaan in het midden van de jaren 90 en heeft sindsdien een flinke opmars gemaakt als ‘the perfect brand to spice up every look’. De kleding wordt in 1800 winkels verkocht, verspreid over 18 verschillende landen. Vanaf het begin hebben kleur, prints en rijke details een grote rol gespeeld in de groei van het merk. Het feit dat de kleding valt te mixen binnen iedere garderobe, maakt van DEPT een succes. 

Eerlijk merk

DEPT is niet alleen een mooi merk van buiten, maar ook van binnen. Er wordt namelijk goed gedacht aan het milieu en de arbeidsomstandigheden voor werknemers. Kinderarbeid komt gelukkig niet voor bij DEPT en werknemers krijgen hun ‘fair share’ in het werkproces, dat alles onder goede en eerlijke werkomstandigheden. Om er zeker van te zijn dat het milieu zo min mogelijk onnodige schade oploopt heeft het merk zich aangesloten bij het BSCI (Business Social Compliance Initiative). BSCI helpt leveranciers binnen het werkproces bij het verwezenlijken van goede, milieuvriendelijke werkomstandigheden. Een merk naar ons hart!